zoekfunctie in excel

1 antwoord [Laatste bericht]
afbeelding van stalf
Bezoeker
Punten: 1

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goede manier om een excelsheet te doorzoeken:
Ik heb een overzicht gemaakt van alle films die ik op dvd bezit, met in kolom A de titel, B-Regisseur, C-Acteur, D-Acteur, E-Acteur, F-Genre, G-Jaar.
Het overzicht begint op rij 2. Nou wil ik graag door een trefwoord in een bepaalde cel te typen, bijv. in h2, waarna alleen die rijen nog te zien zijn waarvan in tenminste een van de cellen van die rij het trefwoord staat vermeld. Ik hoop dat dit mogelijk is.

Alvast bedankt.

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10105

Beste stalf,

Voordat we hier zelf ons hoofd over gaan breken.. Is het mogelijk om deze link te bekijken.

Dit was één van de eerste links, gevonden via Google met de trefwoorden advanced filter excel. Je kan misschien nog even de zelfde zoekopdracht uitvoeren en ook andere links bekijken.

Moest je er echt niet uitkomen, gelieve dan te melden welke zaken je reeds getest hebt.
En gelieve ook de versie van Office te vermelden(bv Office 2003 of Office 2007).

Edit:
Een mogelijkheid om dit gemakkelijk te doen(zonder te veel boe of bah maar ook niet de mooiste manier). Voeg al de vorige cellen samen (met formule tekst.Samenvoegen) in kolom h en zet dat een 'custom' filter in. Deze custom filter is je zoekcriteria.
Bedankt,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer