Excel zoeken op tekst en of nummer

1 antwoord [Laatste bericht]
afbeelding van the pick
Bezoeker
Punten: 1

Dag allen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het volgende probleem: Ik wil graag aan een overzicht van boekingen van mijn rekening automatisch een groep toevoegen als "HUUR", "Boodschappen" en dergelijke.

Op het blad "gegevens" staan in A rekeningnummers van veel voorkomende tegenrekeningen, en B bijvoorbeeld de naam van het bedrijf dat voorkomt in de boeking.
Op het blad "data" staan gegevens van de boekingen als datum, naam eigenaar tegenrekening, bedrag, en mededelingen.

Ik zou graag willen dat op basis van tegenrekening, deel van naam eigenaar of deel van mededeling wordt gekeken in welke groep die boeking hoort en dat die informatie in kolom J in "data" komt te staan.
Ik stuur een deel van de sheet mee om duidelijkheid te verschaffen. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Met VERT.ZOEKEN lukt dit prima op het rekeningnummer. Maar zoeken in een deel van de tekst krijg ik niet voor elkaar. Misschien moet dit wel met VB maar daar heb ik geen verstand van.

BijlageGrootte
voorbeeld.xls19 KB
afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Je wil eigenlijk een omgekeerde logica uitvoeren.

Normaal:
Je hebt een zoekopdracht en zoekt het in een range.

Wat jij wil:
Je hebt een tekst en wil weten of delen hiervan terug te vinden zijn in een range

Het probleem lijkt mij..
Mijn logica vertelt me dan hetvolgende algoritme

Citeer:
Lees Mededeling
Voor elke 'groep' uit worksheet 'groepen'
Controleer of groep(x) voorkomt in mededeling
heb ik iets gevonden? Post resultaat & beeindig loop
ga naar volgende groep

Iemand op het internet heeft volgens mij al iets soortgelijk onderzocht.
Kijk even naar link:
http://www.experts-exchange.com/Software/Office_Productivity/Office_Suit...

De vraag staat bovenaan in de link. DAarna moet je een heeeeel stuk naar beneden scrollen om de antwoorden te bekijken ;)

Kijk ook even naar volgende link:
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/32699346/searchmatchfind-any-...

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer