Op dit moment ben ik druk bezig met mijn afstudeerproject van mijn studie. Nu wil ik een online tool maken, maar dat zal ik moeten programmeren. Is er mogelijk iemand die mij kan uitleggen in wat voor een vorm ik dien te programmeren en waarmee ik dit het makkelijkste kan doen. Hieronder staat vermeld wat ik wil programmeren.
Mijn kennis van programmeren is minimaal, maar ik ben eigenlijk wel een computernerd. Heb al een aantal websites gemaakt zowel html als flash. En daarnaast ontdek ik veel met computers en heb ik ook veel geluk (vaak).
Programma:
Ik wil een tijdlijn gaan implementeren op een website waar informatie in vermeld kan worden.Je moet het zien als een herhalend proces dat eigenlijk voor ieder project dat bij dit bedrijf gedaan wordt hetzelde is. Nu is mijn doel de klant te gaan informeren over activiteiten, doelen en overige informatie in de tijdlijn.
De tijdlijn moet zeg maar een handleiding worden, waarmee de klant met informatie kan worden voorzien wanneer hij de informatie nodig zou kunnen hebben. Het gaat hier om project die lang duren (gemiddeld 1 jaar of langer), waarbij het schrijven van een handleiding eigenlijk geen optie is voor de klant. Het zal namelijk betekenen dat wanneer er een handleiding word geschreven dat de klant een boekwerk krijgt van honderden pagina's. Dit is niet bruikbaar voor de klant. Dus wil ik een andere methode ontwikkelen.
Ik zelf zat te denken om de tijdlijn als pilot in joomla te maken. En dat het een achtersectie voor de admin heeft en een voorkant voor de klanten. aankomende week wil ik een schets gaan maken van hoe ik de tijdlijn visueel zie en dat wil ik gaan programmeren.
Ik hoop dat ik hiermee in ieder geval mijn doel bekend mee heb gemaakt en in de loop van de week zal ik meer toevoegen. Ik hoop in ieder geval dat iemand mij kan vermelden met wat voor een programma's en wat voor methodes dit geprogrammeerd kan worden.
Thanks