PHP & SEO

2 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Beste mensen,

Nadat ik een aantal jaar in PHP programmeer en dit ook wel redelijk onder de knie heb, ben ik me bezig gaan houden met SEO. Dit lukt ook goed(plek 3 op Google etc.) met HTML code. Nu mijn vraag: mijn geëchode tekst die uit een DB komt wordt volgens mij niet gelezen. Kan dit? En wat kan ik hier aan doen?

Groeten

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

In principe is er weinig verschil tussen een statische pagina en een pagina die gegenereerd wordt vanuit een PHP script. Beide geven gewoon HTML terug aan de client. Je kan dus een script maken dat exact dezelfde output geeft als je statische html pagina.
Waar wel verschil op kan zitten zijn de headers die je stuurt. Als je Cache-Control of Pragma headers terugstuurt vanuit het script, zou je daar wel eens per ongeluk de indexing mee kunnen uitzetten.

Maar de meest waarschijnlijke reden is dat de inhoud wel door zoekmachines gezien wordt, maar een lage ranking krijgt doordat de URL er anders uit ziet. Zoekmachines hebben liever .html files dan .php en zaken zoals index.php?foo=bar&b=345&c=555 zien ze al helemaal niet graag.
Om zo'n zaken op te lossen kan je gebruik maken van mod_rewrite regels in de .htaccess file van je site om aan de bezoeker "mooie" URLs te presenteren, die door de server automatisch worden aangepast. In die URLs kunnen dan ook de nodige keywords zitten.

Heel deze site draait zo bijvoorbeeld op 1 index.php file die alle requests verwerkt en , maar dat wordt praktisch nooit aan de clients weergegeven.

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Bedankt voor je reactie!

Nu heb ik me bezig gehouden met de url rewriting. Nu heb ik in de config van xampp de AllowOveride overal op All gezet en het # weggehaald voor de mod_rewrite. Xampp natuurlijk opnieuw opgestart, maar krijg het niet werkende. In mijn htaccess heb ik deze regels gezet:

RewriteEngine On
RewriteRule ^pagina/([^/]*)/productID/([^/]*)\.html$ /webshop/index.php?pagina=$1&productID=$2 [L]

Deze htaccess staat in mijn root, zou goed moeten zijn toch?

Guy

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer